S(1)

S(1)

Serie:
S-series
Cilinders:
6 cilinders
PK’s:
160
Bouwjaar:
1987 – 1988
Productie:
605
Model:
TVR S1
CC’s:
2800
Motor:
Ford Cologne

Het oorspronkelijke S1 handboek beschrijft de S als een instap model voor een complete lijn van nieuwe TVR modellen. De eerste S modellen worden ook wel beschreven als “S1″om het onderscheid met de daarop volgende modellen te kunnen maken.

The entry model was inspired by the 3000S but with mechanics inspired by the outgoing 280i. The roof was a split panel version of the Tasmin and real wind up windows in-place of the removable side screens in the 3000S. The other major difference to the driver was the fitting of a 5-speed box and the first TVR essay in curved dashes.

De combinatie van een klassiek Engels roadster ontwerp met solide electrische ramen, een goed onderstel, polyester carosserie en een degelijke Duitse Ford motor in een zes-cylinder uitvoering is absoluut één van de beste stappen die gemaakt zijn op weg naar productie van  spannende nieuwe modellen uit de heilige Blackpool fabriek

The entry model was inspired by the 3000S but with mechanics inspired by the outgoing 280i. The roof was a split panel version of the Tasmin and real wind up windows in-place of the removable side screens in the 3000S. The other major difference to the driver was the fitting of a 5-speed box and the first TVR essay in curved dashes. The choice of the 2.8 engine was based on knowledge with the 280i, however the writing was on the wall, the Capri 2.8 Injection was dropped and the XR4 and Granada moved to the 2.9.

TVR had to act. Press releases talking about various options came to nothing and the 2.9 was offered, continuing a line back with Ford V6 power twenty years to the V6 Tuscan. About this time the specification started to improve – customer wanted more, so chrome on the bumpers and restyled wheels joined electric windows.

Bekijk PDF